E-FATURA GEÇİŞ İŞLEMLERİ HAKKINDA

Değerli  Meslektaşlarımız,

Hazine ve Maliye Bakanlığı (Gelir İdaresi Başkanlığı) tarafından 9 Şubat 2021 tarih ve 31390 sayılı Resmî Gazete ’de yayınlanan “VERGİ USUL KANUNU GENEL TEBLİĞİ’NDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR TEBLİĞ” gereği Sosyal Güvenlik kurumu ile sözleşme imzalayan hizmet sunucuları (Optisyenlik Müesseseleri) için 01.07.2021 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere e-Fatura uygulamasına geçiş zorunluluğu getirilmiştir.

https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2021/02/20210209-5.htm

Yapılan çalışmalar neticesinde Kolaysoft Teknoloji firması ile anlaşmaya varılmış olup;

  • Birliğimizin katkılarıyla 2021 yılı boyunca üyelerimize herhangi bir kontör ücreti yansıtılmayacaktır. Bu doğrultuda başvuru işlemlerinizi son güne bırakmadan aşağıda bahsedildiği şekilde ivedilikle e-imza ya da mali mühür edinmeniz önem arz etmektedir.
    • Şahıs firmalarının e-imza almaları gerekmektedir.
      e-imza sahibi olanların geçerlilik süresini kontrol etmesi, süresi bitmiş olan e-imzaların yenilenmesi gerekmektedir.
    • Şirketlerin mali mühür almaları gerekmektedir.
      Mali mühür için aşağıda yer alan link üzerinden şirket adına imza sirkülerinde adı geçen yetkili kişi adına başvuru yapılacaktır. Çok şubeli olan işletmelerin 1 adet mali mühür alması yeterli olacaktır.
      https://mportal.kamusm.gov.tr/bp/edf.go
  • Kontör birim fiyatı: 0,085₺ olarak ihtiyaç duyduğunuz zaman minimum 100 adet maksimum 10.000 adet kontör satın alabilecek ve bu kontörler için herhangi bir kullanım süre kısıtlaması olmayacaktır.(Örnek: 1.000 Kontör = 85₺)
  • Sadece üyelerimize özel 0850 259 9606 numaralı müşteri hizmetleri hattı üzerinden 7/24 Optisyenlik müesseseleri mevzuatlarına hakim olarak yetiştirilmiş çağrı merkezi personelinden ücretsiz hizmet alabileceksiniz.
  • Sene sonu itibariyle geçiş yapmamız gereken e-Defter için 2022 yılında herhangi bir ücret alınmayacak olup 2023 yılı ve sonrasında da üyelerimizin faydalanabileceği piyasadan çok daha avantajlı fiyatlar sağlanacaktır.
  • Mağazalarında herhangi bir stok/müşteri takip programı kullan üyelerin yazılım firmaları ile görüşüp Kolaysoft Teknoloji firmasının sağlayacağı entegrasyona kolaylıkla dahil olmaları sağlanacaktır. Mağazasında program kullanmayan üyeler portal üzerinden e-fatura işlemlerini ücretsiz olarak yapabileceklerdir.

BAŞVURU İŞLEMLERİ

e-imza veya mali mühür edindikten sonra başvuru için;
https://efatura.ogo.org.tr/ogo-home

Başvuru işlem adımları için aşağıda yer alan videodan destek alabilirsiniz.


ENTEGRATÖR DEĞİŞİM İŞLEMLERİ

Başka bir firmadan e-fatura hizmeti alıp Kolaysoft’a geçmek isteyen müesseseler eski entegratörü iptal etmeden mevcut tüm fatura bilgilerini XML dosyası olarak kaydetmeli ve diğer işlem adımları için 0850 259 9606 numaralı müşteri hizmetleri ile iletişime geçmelidir.


E-FATURA DÜZENLEME İŞLEMLERİ

Kolaysoft Teknoloji firmasının Optisyenlik Müesseselerine özel hazırladığı Sosyal Güvenlik Kurumu’na e-fatura düzenleme işlemlerini kolaylaştıran ve genel olarak e-fatura işlemleri yürüteceğimiz portalı aşağıdaki videodan izleyebilirsiniz.

 

Paylaş

COMMENTS